zaterdag, oktober 01, 2005

Portrettenserie deel 8: Twan Burg


Naam: Twan Burg
Geboortedatum: 2 april 1990
Geboorteplaats: Schijndel
Woonplaats: Schijndel
Fide-rating: 2218





Wat doe je in het dagelijks leven?

Ik ga naar school, Klas 5 gymnasium Beekvliet

Wat zijn jouw andere hobby's?

Voetballen/ computeren

Wat is jouw favoriete muziek?

Muziek van zangeressen zoals Lucie Silvas, Natasha Bedingfield, Tori Amos en Dido.

Wat is jouw favoriete film?

Bio-Dome

Sinds wanneer ben je lid van HMC?

Sinds 1999

Van wie heb je schaken geleerd?

Mijn vader

Wat zou je aan onze jeugdspelers als tip mee willen geven om een sterke schaker te worden?

Veel spelen, veel trainen, en goed naar je trainers luisteren!

Wie is jouw favoriete schaker aller tijden?
Heb ik niet

Wat is het leukste dat je hebt meegemaakt op schaakgebied?

Nederlands kampioen worden/ uitgezonden worden naar buitenlandse toernooien.

Wat is de mooiste schaakpartij die je hebt gezien?

Banas-Danner, Stary Smokovec 1981

Wat is de mooiste partij die je zelf gespeeld hebt?

Kadziolka-Burg

Wat is het beste resultaat dat je behaald hebt?

Bad Zwesten 2005, met een tpr van iets meer dan 2350

Wat zijn jouw ambities op schaakgebied?

Ik wil een grootmeester worden.

Wat verwacht je van HMC Calder 1 dit seizoen?
Ik verwacht dat we in de middenmoot eindigen: de 4e, 5e of 6e plek