vrijdag, september 16, 2005

Portrettenserie deel 7: Nicolai Pedersen


Naam: Nicolai Vesterbaek Pedersen
Geboortedatum: 27 juni 1977
Geboorteplaats: Aarhus, Denemarken
Woonplaats: Aalborg, Denemarken
Fide-rating: 2488


Wat doe je in het dagelijks leven?

Ik studeer staatswetenschap (political science) aan Aalborg University.

Wat zijn jouw andere hobby's?

Voetbal, uitgaan

Wat is jouw favoriete muziek?

U2 en diverse Deense groepen

Wat is jouw favoriete film?

Terminator 1

Sinds wanneer ben je lid van HMC?

Februari 2001

Van wie heb je schaken geleerd?

Van mijn vader

Hoe kun je zo'n sterke schaker worden?

Het is een kwestie van trainen, veel partijen spelen en natuurlijk een beetje talent

Wie is jouw favoriete schaker aller tijden?
Niemand. Ik ben door ideeën van veel topspelers geïnspireerd.

Wat is het leukste dat je hebt meegemaakt op schaakgebied?

Het jeugd wereldkampioenschap te Medellin, Colombia, een aantal jaren geleden was een erg leuke ervaring.

Wat is de mooiste schaakpartij die je hebt gezien?

Byrne-Fischer, 1956

Wat is de mooiste partij die je zelf gespeeld hebt?

Pavasovic-Pedersen, Bled 2002

Wat is het beste resultaat dat je behaald hebt?

Het winnen van Kavala Open in 2002, waar ik nummer 21 geplaatst was

Wat zijn jouw ambities op schaakgebied?
Het verbeteren van mijn spel

Wat verwacht je van de Europacup?
Een leuk toernooi en het spelen van goede partijen