donderdag, september 15, 2005

Portrettenserie deel 6: Willem Muhren


Naam: Willem Muhren
Geboortedatum: 8 maart 1983
Geboorteplaats: Leiderdorp
Woonplaats: Rosmalen
Fide-rating: 2295





Wat doe je in het dagelijks leven?

Ik studeer Information Management aan de Universiteit van Tilburg.

Wat zijn jouw andere hobby's?

Films kijken, voetbal (kijken) en piano spelen

Wat is jouw favoriete muziek?

R&B

Wat is jouw favoriete film?

The Gladiator

Sinds wanneer ben je lid van HMC?

Ik begon op mijn achtste te schaken bij HMC

Van wie heb je schaken geleerd?

Van mijn vader

Wat zou je aan onze jeugdspelers als tip mee willen geven om een sterke schaker te worden?

Veel toernooien spelen, dat is naar mijn ervaring erg belangrijk. Probeer toernooien zo uit te kiezen dat je zo sterk mogelijke tegenstanders krijgt.

Wie is jouw favoriete schaker aller tijden?
Robert James (Bobby) Fischer

Wat is het leukste dat je hebt meegemaakt op schaakgebied?

Het toernooi te Curaçao in 2004 vond ik een prachtig toernooi om in te spelen. De combinatie van strand, lekker (warm!) weer en een klein maar sterk deelnemersveld vond ik ideaal. Ik mocht bovendien in de eerste ronde tegen oud-wereldtopper Robert Hübner spelen.

Wat is de mooiste schaakpartij die je hebt gezien?

Bagirov-Gufeld, Kirovobad 1973. Dat soort partijen inspireren mij om Konings Indisch te spelen!

Wat is de mooiste partij die je zelf gespeeld hebt?

Mijn partij tegen Vasily Papin in Moskou 2004 was een leuke partij.

Wat is het beste resultaat dat je behaald hebt?

Nederlands kampioen met het schoolschaakteam (bord 1) van de Godfried Bomansschool te Rosmalen.

Wat zijn jouw ambities op schaakgebied?

Ik wil altijd beter worden en ik zie dan wel hoever ik kom.

Wat verwacht je van de Europacup?
Ik verwacht dat het een leuk toernooi wordt met veel interessante wedstrijden, en hoop dat we hier en daar voor een verrassing kunnen zorgen.